Ahad, 14 Disember 2014

thumbnail

MANCING SEBARAU SUNGAI BENUT GUNA SPOON RM3


Sudah sekian lama tidak bergaul dengan rakan-rakan pancing. Tapi kali ini aku sempat menerjah beberapa batang anak sungai di daerah Bentong bersama keluarga.

Kebetulan pada hari itu anak dan bini pergi shoping bersama ahli keluarganya. Dengan semangat aku membuka balutan pancing hikmat yang telah begitu lama bertapa di dalam stor.

Tapi sebelum itu aku sempat rikki sebuah kedai pancing dekat area Dengkil.



Ok kita sambung perjalanan trip terjah sungai perkelahan di daerah Bentong ni. Setibanya di lokasi, orang pertama yang mula melontar joran adalah adik bongsu aku. 

Tak di nafikan dia sedang teruja memburu ikan pemangsa ini. Macam biasa..aku ni slow and steady memasang joran dan memilih gewang yang bersesuaian.

Rasanya tak sampai beberapa second, gewang rapala yang adik aku guna di rembat oleh sebarau.Masa tu aku pun mula tak keruan.Mula la pasang pancing sambil menggigil.

Trio Hampala

Ok..dah siap pasang semua aku pun berlari ke hilir sungai tapi tak berapa jauh dari tempat adik aku. Dengan pantas aku melontar dan dalam beberapa second jugak gewang spoon silver aku di rentap oleh sekor Sebarau.


Haa tu dia..boleh tahan saiznya kan!

Inilah dia SEBARAU SUNGAI BENUT BENTONG!!


Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

1 Comments

avatar

Dah 6 kali pergi mencari sebarau.. Masih lg mangkau.. Sesiapa yg tahu.. Boleh laa bg taw.. Saya bukan jenis pelahap ikan, hanya sekadar hobi.. Terima kasih...
Minggu nie 16,2,2020 nk try ke arah janda baik.. Tp tak tahu lokasi sebenar

Reply Delete